‘Am fost doar un clovn despre: cum de desene animate rave schimbat pop

Douăzeci și cinci de ani în urmă, topurile Britanice a explodat cu zboruri ieftine și cântece vesele, cum ar fi Susan Treet, Excursie la Trumpton și Ebeneezer Goode, care a transformat o întreagă generație pe la muzica de dans

Minori discoteci ar putea fi destul de ciudat la începutul anilor 1990. Ai obține o explozie de Nirvana; poate chiar REM pentru mai sofisticate pre-adolescent. Dar au fost, de asemenea, garantat de a auzi măcar un singur exemplu de difuzor-zăngănit de droguri, referire muzica rave care a împrumutat probe de TELEVIZIUNE pentru copii melodii pentru cârlige – probe care sa pre-adolescent publicul a fost prea tânăr pentru a avea nostalgia.

Mașini de grația iubirii: cum Inteligență Artificială ajutat techno cresc
Citeste mai mult

Era Inteligent e de Susan este Treet, care a ajuns Nr. 2 în marea BRITANIE și un improbabil Nr. 60 în SUA în 1992. Nu a fost Excursie la Trumpton de respectat breakbeat duo Urban Hype. În 1991, a fost Mark Veri’ Veri Magice, care a început tendința de eșantionare Magic Roundabout temă. Și apoi a fost Charly prin Minune, o piesa care a condus Mixmag a acuza trupa de a ucide rave.

Unii au numit acest gen de muzică de desene animate rave. Alții o numeau toytown techno. Indiferent de nume, s-a dovedit o scurtă fenomen, decolorare departe de toamna anului 1992, spre deliciul mai în serios minte rave Dj. Totuși, acest unic Britanic senzație, în cazul în care nostalgia întâlnit electronice noi instrumente de producție și un simț al umorului, a ajutat pentru a introduce o generație de copii la bucuriile muzicii electronice, în timp ce mulți dintre producătorii săi a dus la un succes considerabil.

„La momentul respectiv, bleep techno a fost ultimul răcnet. Am văzut Veri Magice ca antiteza la partea întunecată a asta”, spune Summers. „Substanțele ilegale de persoane au fost luați la petreceri la timp, îi făcea să se simtă fericit și lumină. Bănuiesc că atunci când au auzit ceva de genul Veri Magic, acel sentiment de euforie a revenit, [reaminti] i de asta epoci apuse, când au fost nevinovat.”

Deși derivate, aceste melodii au fost rareori ieftine sau cinic. Succesul lor a venit în mare parte de la sol în sus, ca rave și de radio pirat Dj luat de pe înregistrările și le-a transformat în hit-uri, același traseu luate de mai credibil hit-uri de dans de epoca Lichid Dulce Armonie.

A fost destul de bizar. Am avut de a face Top of the Pops, și apoi continuați de lucru ca un bucătar-șef

„Nu a fost fabricat, ca și cum am de gând pentru a pune acest lucru ieftin lucru și au un succes”, spune Mark Pritchard, un respectat producator de muzica electronica, care elibereaza acum pe Warp Records și a colaborat cu Thom Yorke. În 1991, Pritchard a avut un Top 10 din marea BRITANIE a lovit cu Ax e Roobarb și Cremă. „Cel mai mult a fost un pic naiv și nostalgic – cred că de aceea lucrurile nu se simt la fel de rău ca s-ar putea face.”

„Nu au fost înregistrările făcute de oamenii fără talent care a avut noroc”, adaugă Billy Daniel Bunter, unul dintre cei mai importanți Dj din rave epoca. „Au fost făcute de către foarte mare de producători și ingineri. Nu am jucat Excursie la Trumpton, dar B-side, Simt Căldura a devenit un seminale, mainile-in-aer-rave clasic.”

Bunter crede același desen animat probe care pun în evidență unele Dj permis mass-media mainstream să conectați în entuziasmul de rave epoca. „Acest lucru a fost un vis pentru Radio 1,”, spune el. „La 3.30 pm nu ai putut juca [fara preludiu clasic] Genaside II Narra-al Meu, dar ai putea juca Roobarb și Cremă.”

Pritchard experiențe sunt tipice de producători, care au fugar rave hit-uri. Roobarb și Cremă a fost făcută pe un capriciu, și a inclus, pe un alb-eticheta de 12-inch, cu speranța de a vinde 500 de exemplare. Ea a ajuns în Top 10, și Pritchard a apărut pe partea de Sus a Apare alături de Cliff Richard și Chiar a Spus Fred. „A fost destul de bizar,” Pritchard spune. „Am avut de-a face Top of the Pops, și apoi continuați de lucru ca un bucătar.”

Multe rave acte avut în mod similar ireal perii cu mainstream: Mod-8 după ce a deschis un centru comercial din Hanley Stoke-on-Trent și Lichid jucat un concert în Barry town hall, țara Galilor, un spectacol organizat de consiliul local. „Interviurile au fost ciudat”, spune Chris Howell, un succes DJ, producător și eticheta șeful cunoscut sub numele de Luna-C și o dată un membru de Inteligent E. „Jurnaliștii întotdeauna întrebat ce sursă de inspirație pentru piesa a fost, și nu se putea spune, ‘Am fost doar un clovn.”

Nu a fost un timp când m-am supărat că oamenii ar fi despre aceasta melodie ca a fost o gluma

Poate că în mod inevitabil, boom-ul nu a trecut. Howell spune că s-a dovedit imposibil de a urmări de Susan este Treet. „Am votat pentru o foarte hardcore și subterane”, spune el. „Știam că nu ar fi nici un succes comercial imens pentru noi. A fost o noutate ton, indiferent de intenția noastră originală.” Cea mai buna trupa a putea spera, Howell spune, ar fi de a crea o cariera ca „hardcore reale artiști”. „Dar în cele din urmă, ne-am dus pentru un follow-up [Loo] care a fost mai bine făcut, mai bine sung, o mai bună „cântec” în orice mod”, spune el. „Desigur, aceasta nu a reușit.”

25 de ani de la aceste amuzant, ciudat și ciudat de fermecătoare înregistrări lovind diagrame, mulți dintre cei responsabili pentru ei au realizat lucruri mari în muzică: the Prodigy sunt unul dintre cele mai mari extrageri live; Veri ruleaza cu succes proba replay de afaceri, Scorccio; și Luna-C e Kniteforce eticheta este un etalon pentru muzica dance.

Cultul eroilor: Mod-8, pop bufoni care au luat muzica rave la locul de joacă
Citeste mai mult

Cum creatorii lor simt astăzi despre acele devreme hit-uri? Howell optează pentru un amestec de vagi, rușine, mândrie, recunoștință, resentimente, tristețe și un pic de nostalgie, în timp ce Pritchard se uită înapoi la acea perioadă cu drag.

„A fost o vreme când am folosit pentru a obține un pic supărat că oamenii ar merge pe despre aceasta melodie ca a fost o gluma”, spune el. „Dar cât de mulți oameni spun că le place ca ei nu. Chiar și atunci când am întâlnit prima dată [dubstep pioneer] Loefah, a fost ca, ‘Oh, ai făcut Roobarb și Cremă de – asta a fost o rea ton.'”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *